REGULAMIN SKLEPU
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego www.turlanki.pl i zawartych za jego pośrednictwem umów sprzedaży. Kupujący zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu.
2. Sklep prowadzony pod nazwą turlanki.pl prowadzony jest przez Paweł Pyszkowski turlanki.pl prowadzący działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem ul. Kokosowa 8, 55-080 Pietrzykowice, NIP: 8992502009, REGON: 528541951
3. Adres do korespondencji: Paweł Pyszkowski turlanki.pl, ul. Kokosowa 8, 55-080 Pietrzykowice, tel.: 667 712 012, e-mail: kontakt@turlanki.pl
4. Przez użyte w regulaminie określenia, należy rozumieć:
– Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, z którą może być zawarta umowa sprzedaży, która składa zamówienie na stronie www.turlanki.pl
– Sklep – sklep internetowy działający pod adresem elektronicznym www.turlanki.pl
5. Zakup w sklepie internetowym www.turlanki.pl oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
§ 2 Składanie i realizacja zamówień
1. Zamówienie można składać za pomocą funkcji dodania produktu do koszyka, poprawne wypełnienie formularza wraz z danymi osobowymi, adresowymi i kontaktowymi. Zamówienia zawierające nieprawidłowe dane nie będą realizowane.
2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia realizowane będę w terminie podanym na stronie produktu zgodnie z ich dostępnością przy czym zamówienia złożone po godz. 12, w soboty, niedziele i święta będą realizowane w następny dzień roboczy.
3. Sklep zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu realizacji w razie potrzeby o czym powiadomi Kupującego mailem, telefonicznie lub informacją na stronie internetowej.
4. W przypadku zamówień zawierających produkty dostępne oraz takie z odroczoną realizacją Sklep może zastrzec sobie niemożliwość łączenia takich zamówień. W przypadku złożenia zamówienia na produkty dostępne i z późniejszą dostępnością Sklep może wydzielić dostępne produkty do osobnego zamówienia i poprosić kupującego o jego realizację.
5. Sklep wystawia paragon lub fakturę VAT na zakupiony towar. Aby otrzymać fakturę VAT należy poprawnie wypełnić dane firmy wraz z NIP-em. Paragon wystawainy jest w formie fizycznej, ale sprzedawca zastrzega sobie mozliwość przesłania paragonu mailem na adres e-mail wskazany w zamówieniu.
6. Domyślnie faktury wysyłane są na adres mailowy wskazany przez Klienta w zamówieniu, natomiast paragony dokładane fizycznie do paczki lub wysyłany mailem. W przypadku potrzeby zmiany w tym zakresie konieczny jest kontakt z obsługą Sklepu. Kupujący podając dane do faktury VAT domyślnie wyraża zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej, na adres e-mail podany przy zamówieniu.
7. W przypadku zamówienia za pobraniem Sklep zastrzega sobie możliwość kontaktu z Kupującym przed realizacją zamówienia w formie telefonicznej lub mailowej celem potwierdzenia zamówienia. W przypadku braku kontaktu Sklep anuluje złożone zamówienie.
8. Nieodebrane, opłacone zamówienia, które wrócą do sklepu będą anulowane po tygodniu, a zapłacona kwota będzie zwrócona klientowi na wskazane konto bankowe, pomniejszona o koszt przesyłki do klienta, koszt przesyłki powrotnej do sklepu oraz koszty operatora płatności/banku, które poniesie Sklep w związku z anulowaną tranzakcją.
9. W przypadku produktów z odroczonym terminem realizacji (tak zwana ,,przedsprzedaż”) Sklep zastrzega sobie możliwość anulowania i niezrealizowania zamówienia bez podania przyczyny. W takim przypadku Sklep poinformuje o tym Klienta mailowo lub telefonicznie i zwróci środki Kupującemu w ciągu 7 dni roboczych od daty powiadomienia.
§3 Płatność
1. Ceny towarów znajdujących się w Sklepie są podane w złotych polskich i zawierają VAT (ceny brutto). Ceny zaakceptowane w momencie zamawiania wiążą strony do chwili zrealizowania zamówienia ale nie dłużej niż 5 dni roboczych.
2. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za zamówiony towar w terminie do 5 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. Nie tyczy się to zamówień realizowanych za pobraniem.
3. W przypadku braku płatności w terminie zamówienie zostanie anulowane.
4. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: płatności BLIK, karta płatnicza, pobranie, przelew na konto bankowe nr: 79 1140 2004 0000 3602 8479 5691 prowadzone przez mBank, w tytule przelewu wpisując numer zamówienia.
5. Podmiotami świadczącym obsługę płatności online, na podstawie odrębnych umów są: tPay
6. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków Sklep dokonuje zwrotu na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego lub tym samym kanałem, którym Kupujący opłacił zamówienie. Decyzja o formie zwrotu należy do Sklepu.
§4 Koszty i rodzaje dostawy
Sklep oferuje dostawę za pośrednictwem przewoźników Inpost, DPD oraz Orlen Paczka. Koszty przesyłek wynoszą:
– Paczkomat Inpost 16 złotych
– Kurier Inpost 20 złotych
– DPD Pickup 14 złotych
– Kurier DPD 22 złote
– Orlen paczka 12 złotych
Cena wysyłki zwiększa się o 5 złotych w przypadku przesyłki pobraniowej.
§5 Rodzaje i zakres świadczonych usług drogą elektroniczną
1. Sklep świadczy usługi drogą elektroniczną, a w szczególności: newsletter, konto klienta, program rabatowy.
2. Sklep zwraca szczególną uwagę, iż świadczenie usług drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniem po stronie Kupującego, jako użytkownika korzystającego z sieci Internet.
3. Wymagania techniczne umożliwiające Kupującemu składanie i procedowanie zamówień to stabilny dostęp do Internetu za pośrednictwem przeglądarek internetowych. Zapewnienie wymagań technicznych leży po stronie Kupującego.
§6 Odstąpienie od umowy i zwrot towaru
1. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku „O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” Kupujący może zrezygnować z towaru kupionego w Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Towar podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
2. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru. Pieniądze zostaną zwrócone niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni roboczych na konto bankowe podane przy zamówieniu lub na wskazane konto, w przypadku płatności za pobraniem. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. Koszt odesłania towaru ponosi Kupujący.
3. Do zwracanego towaru należy dołączyć dowód zakupu – paragon, fakturę lub dowód zapłaty oraz dane rachunku bankowego Kupującego, na który Sklep dokona zwrotu.
4. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
5. Zwrotu należy dokonać na adres siedziby sklepu: ul. Kokosowa 8, 55-080 Pietrzykowice
§7 Reklamacje
1. Wszystkie towary dostępne w Sklepie objęte są gwarancją producenta.
2. W razie wszelkich niezgodności zawartości paczki ze złożonym zamówieniem, uszkodzenia produktu lub braku elementów Kupujący składa reklamację na adres e-mail kontakt@turlanki.pl podając numer zamówienia i dokładnie opisując problem. Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni.
3. W opisie reklamacji wymagane są następujące dane: powód reklamacji – rodzaj i data wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, dane kontaktowe składającego reklamację.
§8 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE)
2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy jest sąd właściwy dla siedziby Sklepu lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.